-
Tudományos és innovációs parkok
Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.
2024.05.02. -
14 milliós támogatás
Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.
2024.04.29. -
Jubileum a Densoban
Jubileumi ünnepségen köszöntötte a duális képzésben résztvevő partnereket, diákokat, oktatókat a Denso. A vállalat 2013-ban indította el első duális osztályát, melynek idén ünneplik a kerek évfordulóját. Az eseményen Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötték a megjelenteket.
2024.04.26. -
Újabb Daniella telephely
Második telephelyét nyitotta meg Székesfehérváron a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság. A piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik.
2024.04.24.
A világ legnagyobb autóbuszgyártójával indul közös tenderen az Ikarus
Közös tenderen indul a magyar buszgyártó és a kínai Jütung konzorciuma.
A BKK jóvoltából „Trolibusz járműbeszerzés IV. ütem” elnevezéssel kiírt nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárás 2025–2027-től esedékes, és összesen 160 kisegítő akkumulátoros önjáró képességgel is felruházott csuklós és szóló trolibusz beszerzéséról szól. Az Ikarus a piacvezető Jütunggal kötött konzorciumi partnerség lehetővé teszi, hogy sikeres pályázat esetén az összehangolt erőforrásoknak köszönhetően a két buszgyártó hatékonyan működjön együtt a projekt megvalósítása érdekében.
Bár az Ikarus korábban trolibuszokat is gyártott Magyarországon, a BKK tenderén megfeleléshez szükség volt egy olyan nemzetközi partnerre, amelyiknek jelenleg is van a megfelelő trolibuszgyártási kapacitása – márpedig a csengcsoui székhelyű Jütung ilyen. A kínai gyártó egyébként nem csak hazájában produktív: gyártó, illetve összeszerelő üzemet működtet Venezuelában, Pakisztánban, buszait olyan országokba szállította, mint Franciaország, az Egyesült Királyság, Kazahsztán, Venezuela, Chile, Etiópia, Kuba, Dél-Afrika, Nigéria, Szingapúr, a Fülöp-szigetek, Ausztrália, Szaúd-Arábia és Bulgária.
A társaság a lemodernebb műszaki eljárásokat alkalmazza a legnagyobb fokú környezetvédelem jegyében – gyártmányai nem King Long-féle elővárosi XMQ 6121G Kiskingák, vagy a távolsági XMQ 6127-ek, bár valljuk be, annyira azért nem voltak rossz járművek ezek sem, inkább a kínai termékekkel szembeni, tizenvalahány éve még erősen meglévő előítéletek rontottak a megítélésükön.