-
30 éve Fehérváron
Harminc évvel ezelőtt, 1994-ben érkezett a városba az Emerson globális technológiai és szoftver vállalat azzal a céllal, hogy kibővítse gyártókapacitását a régióban. A kerek évforduló alkalmából az Emerson telephelyén köszöntötték a vállalat dolgozóit, valamint avattak fel a főbejárat előtt egy erre az alkalomra készült alkotást.
2024.05.15. -
Légiipari Napok Börgöndön
Kedden és szerdán a Börgöndi Repülőtéren rendezik meg a Légiipari Szakmai Napokat. Itt a pályaválasztás előtt álló diákok megismerkedhetnek a légiipari köthető hivatásokkal, előadásokat hallgathatnak és akár a szimulátorokat is kipróbálhatják.
2024.05.14. -
VIDEOTON üzleti fórum
Hagyomány, hogy évente üzleti fórumot szervez a VIDEOTON Holding, melyet ezúttal Kihívások és lehetőségek – 5 év múlva a világ…? címmel rendeztek. Fejér vármegye legjelentősebb cégeinek képviselői beszélgettek a globális és az európai gazdaság elmúlt időszakáról, kilátásairól. Szó volt az energiaválságról, az autóipar jövőjéről, a klímaváltozásról, illetve az infláció várható alakulásáról, hatásairól.
2024.05.14. -
Gazdaságtudományi fórum
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdaságtudományi Kar és a székesfehérvári, környékbeli gazdasági szereplők képviselői egy szakmai fórum keretében találkoztak csütörtökön a campuson. A cél az volt, hogy megmutassák azokat a lehetőségeket, amelyeket a felsőoktatási intézmény újabb székesfehérvári kara nyújt a cégek számára.
2024.05.09.
Vadonatúj midibusz prototípussal érkezett az Ikarus a legnagyobb szakipari vásárra
Először jelenik meg önálló kiállítóként az Ikarus a Busworldön
Az Ikarus mindig is elkötelezett partner volt a városi közlekedés fejlesztése és a változó piaci igények lefedése terén. A 2024-es évre való felkészülés keretében a vállalat új tervekkel és fejlesztésekkel, kibővített termék-, és szolgáltatás portfólióval reagál az átalakuló elvárásokra.
Ennek a megújulásnak a jegyében készült el a kiállításon most bemutatkozó legújabb fejlesztésű elektromos busza, az Ikarus 80e midibusz. A 8,5 méter hosszúságú, 2 ajtós kivitelű kisbusz független kerékfelfüggesztéssel rendelkezik, a szállítható személyek száma 55/18, motorteljesítménye: 100kW/170kW; 2000Nm, az akkumulátoré pedig 281,9 kWh.
Az elektromos midibusz azonban csak egy része az Ikarus 2024-es terveinek. A kiállításon bemutatkoznak az Ikarus 120e v4, valamint az Ikarus elektromos csuklós busz, a 180e projekttervei is. A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már ezek a járművek is független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek. Az új felépítési megoldások kialakítása során a mérnökök munkáját és a partnerek erőfeszítéseit is maximálisan támogató szoftvermegoldásokat vezetett be a cég. Az pedig minden Ikarus elektromos buszban egységes, hogy kizárólag a legjobb minőségű beszállítói termékek találhatóak meg bennük, többek között a KNORR, ZF (BOSCH), CATL és ACTIA márkák.
"Az Ikarus minden területét érintő újításokkal az a célunk, hogy a vállalatot a jövőben versenyképesebbé tegyük. Ennek érdekében fő fókuszba helyeztük a leendő partnereinket, akik egyedi igényeinek megfelelő, akár kisebb mennyiségű elektromos buszokat rendelhetnek vagy bérelhetnek is. A vasszerkezeti portfoliónk bővítése szintén célirányos, hiszen a kompetenciáink megőrzése mellett hatékonyan támogatja az üzleti rugalmasságunkat" – Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója.
A tervek szerint ez a portfólióbővítés lehetővé teszi az Ikarus buszait értékesítő Electrobus Europe számára, hogy a jövőben még több tenderen vegyen részt, kifejezetten a városi és kisvárosi tömegközlekedés kibocsátásmentes optimalizálására összpontosítva.
Az elektromos buszok portfoliójának bővítése mellett, az Ikarus maximalizálja és optimalizálja székesfehérvári üzemének gyártási kapacitását is, nagyobb hangsúlyt helyezve a fémipari, hegesztési technológiát használandó termékelőállításokra és szolgáltatásokra, mint például szerelvények, platók és vasúti kocsielemek gyártása, készjármű-festés, hegesztés és plazmavágás.